lördag 17 april 2010

Shoppade bort magsjukan

Tidigt tidigt vaknade jag av att Leia skrek efter mig. Direkt hörde jag på henne att det inte var vanligt nattrop utan något helt annat. Efter lite bök, stök och rullande lyckades jag ta mig upp ur sängen och skynda in till henne.
Hon skrek att hon hade ont i magen och jag hörde hur hon ulkade och klöktes mellan gråten.
Snabbt snabbt fick jag in henne i badrummet och höll henne över toaletten men det kom bara lite slem.

När hon lugnat sig tittade hon ut och sen på oss och konstaterade att det fortfarande var natt och att hon skulle sova mer.
Leia somnade i vår säng, Riad gick till jobb och jag låg på helspänn för att inte missa en eventuell spya i sängen.

Under tiden jag låg vaken var jag tvungen att roa mig med något och då fick det bli nätshopping.
Fick nämligen igår tips om en sida, Maxomorra, med superfina barnkläder som det dessutom var 75% rea på. (Har ni barn med strl 74/80 så finns det massor av fina färgglada kläder!)
Så idag klickade jag hem massor till MakkaPakka och tyvärr väldigt lite till Leia (fanns nästan ingen rea kvar i hennes storlek).
För endast 430kr (inkl frakt på 69:-) fick jag förljande:
MakkaPakka: 3st pyjamas/Bodysuites, 2st Tights, 2st Zipp-jackor och 2par strumpor.
Leia: 2par Tights och 4par strumpor








(Bilderna är lånade av http://www.maxomorra.com/)




Leia vaknade vid kl9 och mådde bra igen och jag mår definitivt bra efter mina fynd, så nu fortsätter vi dagen med förberedelser inför kvällen kalas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar