söndag 25 april 2010

Beautiful Blogger Award

Jag har blivit utmanad av Linda som jag lärde känna via FamiljeLiv när vi väntade våra tjejer Juli-07. Nu väntar vi dessutom båda barn igen med bara några veckors mellanrum.

Jag har även blivit utmanad av Rosa Koriander, en blogg som jag ramlade in på av en slump för bara några veckor sedan. Vi verkar ha mycket gemensamt och numera är det en av de första bloggarna jag läser varje dag.


Nu ska jag tydligen berätta 7 saker ni inte visste om mig. Detta är inte alls så lätt eftersom jag inte är någon hemlighetsfull person. Får väl helt enkelt berätta 7 saker som nya bekantskaper inte vet.

1. Att Leia skulle få ett syskon var absolut inte en självklarhet då jag förra sommaren genomgick 2 st koniseringar på 2 månader och dessutom fick besked om att en 3:e eventuellt var nödvändig. Dock verkar alla cellförändringar vara borta i nuläget iaf.

2. När jag var "ung" var jag ett stort stort STORT fan av Bevvan och min stora kärlek var Dylan :-)

3. När jag fyllde 18år fick jag en tatuering i födelsedagspresent av mina föräldrar. Den är ritad av en gammal klasskompis och pryder svanken. Nya tatueringar är på G så fort "MakkaPakka" har fått ett riktigt namn.

4. Jag gick 2005 ner 13kg på 14 veckor genom viktklubb.se. Under denna period åt jag ofta sushi både till lunch och middag. Dyrt men effektivt!

5. Under gymnasietiden gick jag runt med 15 centimeters Buffaloskor.

6. Det första jag åt efter förlossningen (förutom den obligatoriska frukostbrickan) var en stor meny med sushi. Denna gången har jag beställt ostbricka från en RIKTIG ostbutik!

7. Har fortfarande tjock-tv i vardagsrummet och inga planer på att byta ut den.

Nu skickar jag vidare utmärkelsen till följande bloggar som jag regelbundet följer:
Louise, Sara, Sophie, Tina, Jessica, Julie, Thaison

Med utmärkelsen följer vissa regler:
- Thank the person who nominated you for this award.
- Copy the award and place it on your blog.
- Link to the person who nominated you for this award.
- Tell us seven interesting things about yourself.
- Nominate seven bloggers.
- Post links to the seven bloggers you nominate.

6 kommentarer:

  1. Tack för att du skrev så fint om mig :)

    Spännande fakta om dig själv :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Heeej, vilken glad överraskning att jag både fått en ny bloggvän OCH en award. Nu har jag mycket att läsa ikapp.

    Det första jag förstått om dig är att du gillar sushi :) Det är ju bara så gott! Fast jag är ganska ny i sushiträsket. Avskydde det framtill för ett par år sedan. Konstigt hur man bara kan ändra uppfattning om nått.

    Hoppas du får en kanonvecka!
    kram

    SvaraRadera
  3. Hahaha vilken rolig fakta om dig! Hade också Buffalos.. Kanske ska testa den där sushi-dieten :P

    SvaraRadera
  4. Tack sötnos, jag kommer inte publicera den men tacka ödmjukast.
    Får betätta saker du inte vet om mig för dig på fredag ;)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Man tackar och bugar. Tar tag i den imorgon.

    Tack för senast förresten

    SvaraRadera