måndag 26 april 2010

Barnmorskebesök


Idag var det äntligen dags för besök hos vår barnmorska Maria, det första riktiga efter läkarbesök, inskrivning, glukosbelastning och ultraljud.
Leia fick följa med och det var första gången hon och Riad fick lyssna på hjärtljudet (jag fick tjuvlyssna när jag gjorde glukosbelastningen i v16) och Leia dansade för fullt för hon tyckte det lät som musik :-)
Allt såg bara bra ut och det enda jag måste tänka på är min foglossning. Fick tips på lite olika hjälpmedel och fastnade speciellt för en maggördel som även hjälper till att hålla bäcknet lite bättre på plats. Gördeln håller upp magen så att jag slipper en del av hänget och tvingar upp MakkaPakka lite så att jag kan få vila min blåsa som är ständigt utsatt.
V24
SF mått: 23
Järnvärde: 119 (Har gått upp lite så jag behöver inte äta järn mer än någon gång i veckan)
Blodtryck: 115/65
Hjärtljud: 153
Nästa besök för min del blir om 4veckor då det är dags för glukosbelastning igen, bläää.

4 kommentarer:

  1. En Award?? Nu blir jag nyfiken hehe...

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att allt såg bra ut :) Får du göra många glukosbelastningar?

    SvaraRadera
  3. Therese: Jag har under båda mina graviditeter fått göra en tidig och en rutin eftersom min pappa har diabetes. Det ökar risken för att få graviditetsdiabetes tydligen.

    SvaraRadera
  4. Underbar bild - vart hittade du den?

    SvaraRadera