onsdag 28 april 2010

Kul dag att öppna posten...

Såhär i slutet av månaden droppar det inte längre in några räkningar och då är det ofta lite roligare att öppna Posten.

Idag var det dock lite, nej MYCKET, extra kul att gå igenom breven! Vi hade nämligen fått det här...


...en utbetalning på nästan 3000:- från Folksam. Detta för den vecka vi låg inlagda med Leia på sjukhus i november-08.

Vi hade ingen aning om att vi kunde få ut pengar för detta innan jag läste om det nyligen. Jag skickade in papper och fick alltså idag ett possitivt besked. Dessutom fick jag för några veckor sedan 1000:- för mitt akuta kejsarsnitt. Även detta pengar jag inte visste att jag hade rätt till.

Nu skriker shoppingbehovet högt, men vi ska nog spara pengarna till en syskonvagn eller något annat dyrt men nödvändigt.

Posted using BlogPress from my iPhone

8 kommentarer:

  1. Veronica Jacobsson28 april 2010 kl. 20:23

    Sånt gillas!!

    SvaraRadera
  2. Gud va bra!! Ja man ska anmäla allt sånt som har med vården att göra. Fick jag med nyligen veta.
    Gött när man får så bra besked!
    :-)

    SvaraRadera
  3. Åh vad bra! Vi fick också veta att vi skulle få pengar när vi låg inne med lilltjejen. Alltid något! Kan man få pengar för planerat kejsarsnitt tror du?

    SvaraRadera
  4. Grattis, alltid kul med oväntade pengar som droppar in... Kram

    SvaraRadera
  5. grattis till extra pengar :)
    men du... varför fick du pengar för det akuta snittet? hade jag inte heller en aning om. hur gick du tillväga. nu blev jag också nämligen pengasugen... hehe...

    SvaraRadera
  6. Vad roligt att du hittat till mig:) Vilken jättefin blogg du har:D Älskar headern.

    Spännande med syskon:) Har du fått må bra?

    SvaraRadera
  7. oj visste inte att man kunde få för akut snitt, det kanske jag oxå hade fått på Lilly om jag vet om det ...

    SvaraRadera
  8. Sv: Jag hade Folksam gravidförsäkrning (den man betalar för) när jag väntade Leia. Nu när jag skulle teckna en ny för MakkaPakka läste jag att den täcker akut snitt med 1000kr så jag skickade in en blankett och fick pengarna inom 2veckor :-)

    SvaraRadera