fredag 14 maj 2010

Nära katastrof

Idag var det dags för Leia att gå till dagis igen efter 2 veckor hemma.
Detta såg jag väldigt mycket fram emot då jag inte har en chans i världen att stimulera henne tillräckligt för tillfället. Dessutom har jag haft ihållande mensvärk sedan igår eftermiddag och behöver vila mig ordentligt. (Makkapakka måste hålla sig i magen iaf 2månader till även om både jag och Leia tycker det kan vara klart nu!)

När vi skulle ringa och friskanmäla henne var det ingen som svarade på dagis och efter ett par försök så ringde vi till farmor istället som är ledig idag.

Undrar om verkligen ALLA barn är lediga från dagis idag? Har alla föräldrar verkligen möjlighet att vara ledig på alla klämdagar?

Jaja nu löste ju vår dag sig bra men jag hann få lite panik av tanken på att bråka med Leia ännu en dag.
Nu ser jag fram emot att få hem en rastad tjej i eftermiddag och sen är aktiviteter inbokade hela helgen.

Jag andas ut och slänger mig på soffan efter att ha fyllt en maskin med kläder och en med disk...


- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

  1. på förskolan jag jobbar har vi ledigt idag och klämdag... tycker iförsig den här dagen ör rätt onödig... inez dagmamma har oxå stängt så ska försöka roa henne i centrum idag... inte helt lätt med värk överallt.....

    SvaraRadera
  2. Här var det stängt i onsdags och givetvis igår. Men många har väl tagit långledigt antar jag.

    SvaraRadera
  3. kanske hade de planeringsdag... ?(utvärdering av året som gått) de brukar ligga vid den här tiden på de flesta förskolor. Vi har på måndag, så för barnen är det stängt tors-mån, så föräldrarna är väl överlyckliga =/

    SvaraRadera
  4. Jag har i alla fall jobbat... Så hon kunde ju varit med på vårt öppna dagis... Alla är inte lediga. Men många... Kram kram

    SvaraRadera