onsdag 31 mars 2010

Ni måste bekanta er med Fredrik Backman - Någons farsa...

För er som inte känner till denna blogg sedan tidigare måste bara kolla in den, läsa och skratta hysteriskt.
Det är veckans blogg hos "Allt om barn" och jag tycker verkligen att den är hysteriskt rolig och det är precis min typ av humor!
Visst det är kanske inte jättekonstigt att vår humor ligger på ungefär samma nivå eftersom han är ungefär som en styvson som jag fick på halsen den dagen jag träffade min sambo.
När Riad flyttade in hos mig (typ dagen efter vi träffades) så flyttade även Fredrik Backman och ytterligare ett par killar in i min lilla etta.
Givetvis tog jag dessa stackars hemlösa (?) killar till mig och de fick en plats vid köksbordet och vars en chokladkalender till julen.

Nu bor han dock i Stockholm med sin sjukt vackra fru och väntar en lillknodd inom ett par veckor.
Om ni läser "Någons farsa" kommer ni förhoppningsvis ganska snabbt att förstå att hans fru inte bara är snygg utan även en tjej med grym humor.

Måste också säga att Backman är jäkligt bra på att välja vilka bloggar som är värda att följa ;-)

Ett favoritinlägg som han skrev nyligen var det här som handlade om knäppkärringen Eva Sternberg som gjorde ännu ett par idiotiska uttalanden förra veckan.

1 kommentar:

  1. Hehe... Jag glömmer kolla han farsablogg men hade ju koll på bröllopsbloggen... Kul att han nämnde din blogg i inlägget!! :o)

    SvaraRadera