onsdag 24 mars 2010

Är det inte märkligt?

Är det inte märkligt att...

* Leia kan gå själv hela vägen ner till stan (ca 1-1½km) tillsammans med dagis när hon en halvtimme tidigare inte kunde gå 60m eftersom hon hade sååååå ont i sin tå?

* Leia kan sätta på sig stövlarna och knäppa dragkedjan helt själv när hon klär ut sig och leker men absolut inget annat än gummistövlar då vi ska gå ut?

* Leia kan kissa på potta överallt förutom hemma där hon måste kissa på toaletten hur upptagen jag än är?

Driver ungen med mig för att det är kul eller för att vara elak?


Dessutom är det märkligt att...

* Leia alltid ritar flodhästar på dagis, ALLTID

* Leia kallar mig för Mimmi och sig själv för Kajsa

* MakkaPakka gick från att kittlas lite försiktigt till att knuffas ordentligt så fort ultaljudet var avklarat.

* min nya handläggare på arbetsförmedlingen inte svarar på mina mail. Vill hon inte att jag ska söka några jobb eller?


Men det märkligaste av allt är ändå att min kära sambo drömmer på nätterna hur han ska klara den svåra sista banan på favorispelet han spelar på sin iPhone...lösningen han drömmer om fungerar dessutom, på första försöket.
Inatt ska han hitta lösningen på Palmemordet säger han.

2 kommentarer:

  1. AAAHAHAHA
    Fy fan va bra inlägg....
    Är inte livet ett enda stort mysterium? ;)

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha. Ja, det händer märkliga saker i er lilla familj... Kram

    SvaraRadera