lördag 3 oktober 2009

Underbara höst...

Jag älskar hösten! Naturen blir så otroligt vacker med alla sina röd, gula, orangea färger och en fin höstdag är luften så där hög, frisk och uppiggande.
Hösten är toppen för kvällarna blir så långa och man hinner göra mycket mer...visst dagarna blir kortare men men, varför leta brister ;-)
Bäst av allt med hösten är nog de dagar som det stormar för fullt och regnet piskar mot rutorna och man bara kan sitta inne med massor av tända ljus och titta ut i rusket.

Igår höstade vi till det lite extra genom att använda kylens sista kantareller till en mumsig, krämig kantarellsoppa. Mmmmm...
Leia som just nu är inne i en period då man helst inte ska äta något alls (förutom på dagis där man äter 2-3 portioner varje dag!) åt, mmmmm, åt, mmmmm, åt, mmmmm... tror jag fick godkänt :-)

Idag blev det ett litet förmiddagsäventyr till Ikea för att äta deras frukost (2 frukostar för 10kr) och köpa hatthylla. Jag och Leia blev lite trötta och somnade så fort vi kom hem igen. 3½ timmar senare vaknade vi och upptäckte att det inte fanns en chans att hinna till dansen som började 15minuter senare.
Dessutom var Leia sur och gnällig och jag har jäkligt ont i magen (innanför snittet vilket jag fortfarande får bland) så vi tar igen dansen en annan dag senare i veckan.

See yaooo

1 kommentar:

  1. Soppan lät underbart god. Kanske får jag testa på det nån dag..

    Tänkte invadera ditt hem på söndag, men hör av mig i veckan så får vi se.

    Hoppas allt bar i höstvädret..

    Kram

    SvaraRadera