tisdag 13 oktober 2009

Trots trots trots...och framsteg.

Ja som sagt så är Leia riktigt jobbig nu. Inte bara så där liiiite jobbig utan riktigt jävla plågsam!!! ALLT ALLT ALLT ska göras tvärtom eller inte alls. Hon bråkar, skriker, sparkas, slåss, bits, knips, spottar, gör allt hon inte får, ska inte sova, inte äta, in ha kläder på sig. *suck*

I vanliga fall när hon är lite jobbig så är det bara att sticka iväg en sväng och hitta på något så att hon blir lite stimulerad. Men de två senaste dagarna har jag inte ens fått ut henne genom dörren.
Och alla saker man gör hemma rita, leka med klistermärken eller lera urartar och slutar med att hon bara förstör saker.

Men ikväll fick jag iaf iväg henne på dansen och det var en höjdare för hon älskar verkligen att dansa och hon är hur duktig som helst!

En annan sak som faktiskt går bra just nu är potträningen. De senaste 2-3 veckorna har vi satt ett klistermärke på pottan varje gång hon har kissat eller bajsat i den. De tre senaste dagarna har hon gått utan blöja nästan hela dagarna och det har bara hänt 1-2 olyckor per dag. Så nu har hon måååånga klistermärken på sin fina potta :-)

"Dagens Leia"
När vi satt i bilen på väg hem från dansen hade Leia tagit av sig skorna.
Jag: Men Leia! Varför har du tagit av skorna?
Leia: Busig?
Jag: Busig? Du är en riktigt skitunge.
Leia: Nää mamma.
Jag: Jooo Leia, en skitunge som inte lyder.
Leia: Mmmm, jag e prinsessa, Pippi-Leia och skitunge
;-)


Det blir mycket "Dagens Leia" just nu för det är de där få tillfällena som jag försöker samla energi för att orka alla dessa fighter som pågår.

2 kommentarer:

  1. Stackars mamma Lotta. Lider med dig. Tur att du fick iväg henne på dansen iaf. Kanske hon sover inatt =)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det verkar ju verkligen som en riktigt tuff period... Hon kan ju komma till Mormor o Morfar på Fredag o sova över. Så får du/ni en liten bara vara kväll tillsammans... Kram

    SvaraRadera