söndag 19 september 2010

Kräktid

Sorry för denna fantastiskt dåliga uppdatering!
Jag har verkligen inte någon bloggtid numera för min tid går till att torka spyor. Ja seriöst alltså!
Malcom kräker HELA tiden och just att torka spyor är nästan det jag lägger mest tid på just nu.

Ungen luktar äckelkräk jämt och det stora lagret av bodys i strl 50-56 är ofta mer eller mindre tomt. Tvättmaskinen går så varm att den har hoppat ut en decimeter från väggen och IKEAs kräkhanddukar ligger slängda i hela lägenheten!

Redan nu har jag planerat att köpa ny klädsel till vår numera fläckiga soffa så fort vår son har lärt sig att behålla maten i magen.

Detta torkande, klädbytande, tvättande, badande tar så mycket tid att jag inte ens har tömt kameran sedan förlossningen för fyra veckor sedan...

- Posted using BlogPress from my iPhone

5 kommentarer:

  1. Men du, Jag gav NL nan och hon kräkte heela tiden, sen bytte jag till semper och då poff så slutade det. Om du kanske inte tänkt på det??

    SvaraRadera
  2. Tyvärr så har han kräkt hysteriskt mycket sedan första dagen och även nu så kräker han lika mycket efter amning som efter flaskan :-/. Får väl igen nu eftersom Leia kräkt typ 20 gånger någonsin...

    SvaraRadera
  3. Precis samma som här. Emelie kräkte aldrig och Elin massor. Har med deras omogna magmun att göra. Den är olika mogen på alla bebisar men det blir bättre. Elin slutade kräka vid 4 mån ca men jag har läst att vissa kan ha det så upp till året. Hoppas ni har det bra annars, hittat lite rutiner kanske? Kram på er

    SvaraRadera
  4. Usch, låter jobbigt! :-( *kram*

    SvaraRadera
  5. Här är det likadant! Häromnatten fick min man ta en dusch efter att ha fått kräk både på mage, rygg och i skägget...=)Kan tipsa om pippi-haklapparna som finns på Barnens Hus, (om det nu finns där du bor)dom tar undan en del.

    SvaraRadera