onsdag 8 september 2010

Japp vi lever...

...vi har bara inte riktigt tid med bloggande för tillfället.

Leias inskolning har gått kanon så imorgon är det dags att börja på riktigt efter tre dagars inskolning.

Jag fick igår ett samtal från min läkare som ville försäkra sig om att min feber var borta för det var nämligen klassisk barnsängsfeber som jag drabbades av efter förlossningen. Kanske inte jättesmart att stanna hemma med feber i 6dagar, men jag överlevde tack och lov.

Jag var ensam med barnen en stund i fredags och på denna tid hann Leia klippa av dig en näve med lockar, Malcolm bajsade och spydde ner sig själv samtidigt och kissade på mig. Sen ringde jag hem Riad smått panikslagen...

Vi hade hembesök av BVC i fredags och Malcolm hade ätit upp sig 1/2kg på bara en vecka och vägde då 3900g (3690 vid födsel).

Vi har hunnit besöks nya IKEA där jag planerar att spendera min mammaledighet.

Jag ammar så gott det går men min mjölk sinade ordentligt när jag började med antibiotikan, får se om det ökar igen nu när jag snart är färdigbehandlad eller om ersättningen får fortsätta att vara min bästa kompis.
Jag kommer fortsätta att ge amningen en chans några veckor till men sen lägger jag ner för jag är inte ett stort fan av att amma. Funkat det så funkar det...

Tja, detta var vårt liv senaste veckan förutom bajsblöjor, 2000 spyor om dagen, skrikiga kvällar, trotsig 3-åring osv osv...

Men det kan man väl ta när man ser denna fina kille...


(Leia är INTE bortglömd hon är bara inne i en period då hon inte vill bli fotograferad!!!)

- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

  1. Skönt att du mår bättre!!! Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att ni gör de!!! Så fin han e. Ta hand om er!! Kramar åsa med familj

    SvaraRadera
  3. Håhååå, så fiiin han är;=) Läääängtar efter att få träffa honom.
    Kraaam

    SvaraRadera