onsdag 19 oktober 2011

Lite mittemellan.

Jag fick inte jobbet...tråkigt för dom!
Men jag har lite annat på G så det kommer nog att lösa sig på jobbfronten framöver. Dessutom har jag ju mässan som kommer att hålla mig sysselsatt de timmar barnen är på dagis.

Däremot fick vi radhuset vi satt upp oss på så om några månader tar vi våra kartonger och promenerar bort till vårt nya hem.
En trevlig överraskning var att renoveringen var betydligt större än vad vi fått resa på. Tidigare fick vi besked om att golvet skulle bytas i hall och kök, nya köksluckor och ett renoverat badrum.

Istället blir golv i alla rum utom vardagsrum, nya köksluckor, ny bänkskiva, ny spis med värmluftsugn, TVÅ renoverade badrum, ommålade väggar i alla rum (utom hall och kök där vi kommer att måla själv!). Hyran blir klart lite högre än nu men det är lätt värt denna summan med tanke på all renovering plus att trädgården är bra mycket större och mysigare än den uteplats och gräsplätt vi varit nöjda med nu.
Ytterligare en fördel är att där är plasttak över vår innergård på framsidan så man kan låta vagnen stå ute även om vädret är kasst.

Det känns som att saker och ting går ganska bra just nu och det får väldigt gärna hålla i sig ett tag till...!

Imorgon är föresten första riktiga dagisdagen för Malcolm. Återstår att se om det varit bra eller dåligt med fem dagars ledighet.

Nu måste jag fortsätta att prismärka alla gamla barnkläder och hålla tummarna att det mesta blir sålt på barnloppisen i Asmundtorp i helgen. Här är deras FB-länk...
Jag har så mycket att jag nog kan fylla hella loppisen med bara våra saker...nästan iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar