torsdag 1 september 2011

Lill-Dagis

Idag när jag lämnade Leia på dagis kom en av pedagogerna från lilla avdelningen och berättade att Malcolm har fått plats hos dom fr.o.m 3 oktober!
Vi tog en liten chansning och skickade in ansökan mitt i en termin. Men bara på Leias dagis eftersom inget annat är aktuellt om det inte verkligen behövs och det gör det inte just nu.
Hade vi inte fått plats nu hade vi fått söka bredare till Januari istället.

Innerst inne tycker jag klart att det är jobbigt att på riktigt börja avsluta mammaledigheten för sista gången men fram till nyår kommer det bara bli några timmar i veckan medan jag jobbar lite med mässan.

Det finns ett par stora fördelar med att börja inskolningen redan nu...
1. Han är just nu mer social, glad och ofrämmad än någonsin så det kommer gå helt smärtfritt, det är jag säker på!
2. Om jag jobbar heltid i Januari behöver ingen av oss ta ledigt två veckor från jobb för att inskola honom. Nu gör jag det under min ledighet och Riad tar de dagar han är ledig.
3. Om vi ska vänta till Januari kommer han vara klar med inskolningen lagom tills han ska vara ledig tre veckor. Då finns en risk att det blir fel och vi får alla börja om på noll igen.
4. Under julen kommer jag säkert behöva jobba heltid i butiken samtidigt som det är årets största månad även på Rs jobb så då slipper vi jaga barnvakter var och varannan dag.

1 kommentar:

  1. Oh, Grattis till er.. Han kommer säkert att gilla det. Perfekt att få platsen på samma fina "dagis" <3 Kram

    SvaraRadera