torsdag 14 april 2011

"Dagens LCHF"

Frukosten igår och idag var ungefär samma. Bacon och något typ av ägg.

Dessa ägg är hårdkokta. Äggulan har jag tagit ur och blandat med bregott och Kalles prickiga. Sen är det bara att fylla ägget igen.


Igår hade jag helt missat att grädden nästan var slut och ingen crème fraîche hade vi hemma så middagen blev lite fettsnål.
Trots extra smör och ordentligt med parmesan på gratängen så blev vi hungriga på kvällen och fick äta lite ost och ägg.

Blomkål- och broccoligratäng med ädelost och stekt kyckling...





Idag gjorde jag en supergod fisk- och skaldjursoppa med aoli! En av de godaste soppor jag ätit faktiskt och grymt mättande!...


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Älskar LCHF! Hqar aldrig mått så bra som jag gör med det, nu äter jag 30 g kolhydrater om dagen för att inte gå ner mer i vikt! SUPER bra!!

    Hoppas ni når era mål!

    SvaraRadera
  2. Såg att du skulle gå på mammabloggalan så ville slänga in en hälsning. Ska också gå och det blir kul att träffa alla fina mammor. Ses i maj :)

    Ha en fortsatt trevlig dag.
    Kram

    SvaraRadera