lördag 30 april 2011

En dålig bra premiär!

I natt var det lite nypremiär här hemma. Malcolm flyttade åter in i deras sovrum och fick sova i sin säng igen.

Söt och nyvaken
Han har sovit i vaggan inne hos oss sedan han var magsjuk, men igår sänkte vi hans säng och flyttade in honom där igen.

Efter en period med dålig sömn och med upp till fem uppvak med mat (!!!) per natt så sov han nästan hela natten. Han vaknade en gång pga Leia och fick då direkt mat så att han somnade om och sov gott resten av natten.

Detta låter väl bra?
Yes super! OM det inte hade varit för Leias dåliga natt.

Jag har lite dåligt samvete för att jag blev arg på henne igår. Hon bara gnällde och surade över precis ALLT från att hon kom hem från dagis.
-Mamma jag har ont där och där och där.
-Mamma, Malcolm ligger på min mage.
-Mamma, Malcolm drar i min fot.
-Mamma, jag vill ditten och datten.
-Men jag viiiiil, buuuhuuu.
Tittade man på henne så bölade hon för det. Tittade man inte på henne så bölade hon för det...osv osv...

Till slut var jag så utmattad och hade nästan sår i öronen av detta gnällande.

När R kom hem var vi tvugna att åka iväg och handla lite och då fortsatte det (förutom ett uppehåll under ett glatt besök på mitt jobb).
På Maxi orkade hon inte gå, orkade inte sitta i vagnen, kunde inte ligga i vagnen för hon hade ingen kudde. Hon frös, hon var trött, hon var hungrig, hon ville inte äta något....

När vi kom hem började hon kännas varm och givetvis hade hon feber. Förlåt gumman!

Pigg Leia imorse
Hon somnade gott i tid men ville inte ha alvedon. Sen vaknade hon på natten och hade ont lite överallt och var törstig, ville ha välling, behövde gå på toa, behövde gå på toa igen, och igen, och igen.
Mellan kl 1-4 sov jag max 20minuter och då inte sammanhängande.
Till slut kräktes hon och hon var kokhet och då äntligen fick jag i henne Alvedon. Jag tog ingen temp men hon hade utan tvekan över 40 och jag skulle gissa närmre 41 grader.
De senaste gångerna hon har varit febersjuk har hon kräkts av febern, lilla stackaren.

Imorse vaknade hon frisk!
Barn är allt underliga med sin förmåga att gå från mycket mycket sjuka till friska på bara ett par timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar