lördag 9 april 2011

Bra sjukdag


Vilken underbar dag att vara sjuk! Ja på riktigt alltså.


(Så här jäkla het är jag idag......)

Jag blir klart piggare av solen och den friska luften från alla öppna fönster och dörrar ger skön känsla. Uppiggande och sövande på samma gång.

Visst, det hade varit bättre att vara frisk och ute men på något sätt känns det som att jag njuter mer nu.

Detta beror mycket på att R är hemma för vård av barn (eller vad det heter när jag är sjuk) så jag kan ta det helt lugn och bara vila och slappna av.

Just nu är han iväg med Malcolm medan Leia är ute i trädgården och leker. Själv ligger jag under en filt på soffan med telefonen i handen och tvn på i bakgrunden.

Snart kommer han hem och hämtar Leia också och då ska jag nog förflytta mig till sängen med en tallrik glass och ett glas cola, om magen tillåter.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar