söndag 3 oktober 2010

Inte riktigt slut

Gårdagen var tydligen inte riktigt slut när jag skrev inlägget igår.
I samma sekund som jag tryckte på skicka och var redo att släcka lampan och somna, så vaknade lille fröken Leia och skrek och skrek och skrek och skrek och skrek och skrek i 1 1/2 timme!

Hon var åter helt hysterisk och grät över att hon ville tillbaka hem till Ella, att vi hade köpt blöjor till Malcolm, att hon inte ville vara storasyster, att hon inte fick äta godis, att hon ville sova på soffan osv osv osv...
Hon slogs och sparkades och gick inte ens nästan att få kontakt med.

5 gånger var jag inte och försökte prata, trösta och krama henne men det var inte ens lönt att försöka.
Till slut hörde jag att hon var utmattad och då passade jag på att smita in till henne och fråga om hon ville ha en kram och sova hos oss.
Det ville hon och hon somnade innan jag fått på henne täcket och sen höll hon sin hand på mig hela natten...

Tja, man skulle nog kunna kalla detta hennes överlägset värsta och längsta utbrott ever och jag var totalt utmattad.
Tack och lov vaknade Malcolm bara för att snabbt äta 2gånger under natten och båda barnen sov gott till 8.30, andra dagen i rad.

Sammanfattning: sjukt jobbig kväll men en mycket bra natt/morgon!

- from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar