söndag 3 oktober 2010

En dag med Malcolm


Jag köpte i fredags hem en app som heter "Baby Connect" (38kr) till min iPhone. Där fyller man i varje gång ens barn äter, sover, får ny blöja osv. Man kan även fylla i vikt och längd som lägg till på kurvor.
Där finns även massor av annat att fylla i som temperatur, vaccinationer, lektid, foton m.m

På dessa tre dagar (2½) så har jag hittat tre stycken "rutiner" faktiskt. Kl 12 äter han och sover direkt efter, hur länge varierar dock, och så somnar han för natten runt kl22 och vaknar mellan kl 8-8.30.
Ja detta är alltså rutiner baserade på 3dagar så det är ju inte jättepålitligt direkt.

Idag har jag/Malcolm:
*Bytat 5 kissblöjor och 2 bajsblöjor
*Sovit 15h 7min (om han inte vaknar innan midnatt)
*Ätit 610ml ersättning uppdelat på 5 tillfällen (Tid ca 1h)
*Ammat totalt 1h 58min (1h 14min på höger och 44min på vänster)

Man klarar ju definitivt att ta hand om sitt barn utan denna app, men det är faktiskt ganska kul att ha stenkoll på hur ens dag verkligen se ut.
Sök på Baby i app store så finns det även andra varianter men jag gillar att man får en tidslinje där man i färg ser hur mycket tid man har lagt på de olika sakerna.

Onödigt? Kul iaf...

3 kommentarer:

  1. Så skön :) "man klarar att ta hand om sitt barn utan en app"

    Jag utan ajfön andades ut ska du veta hahaha

    SvaraRadera
  2. Ja alltså man KAN ta hand om sitt barn men jag rekomenderar verkligen en iPhone för bästa resultat...

    SvaraRadera
  3. haha, ja man kanske skulle skaffa den appen då så att jag oxå får lära mig ta hand om min unge =) nä, skämt. vi har lyckats få tider o rutiner men det har då tagit ca 11 veckor att lista ut när han vill äta och sova =) men... det funkade utan app =)

    SvaraRadera