onsdag 27 januari 2010

Missnöjd med pappa...

Leia och hennes pappa var inte riktigt överens ikväll när det var dags för Leia att sova.
Hon bråkade med honom om det mesta...hon vill inte ha välling/hon vill ha välling, hon vill sova i stor säng/hon vill sova i liten säng/hon vill inte sova alls osv osv...
Till slut vill hon kissa på pottan men då är hans gräns passerad för länge sedan och han kommer ner till mig och säger att han ger upp.

Jag, som har massor av energi kvar, hämtar pottan och går givetvis upp till henne med den. När hon har kissat och fått ny blöja klappar hon mig på axeln och säger:
-"Mamma, tack så mycket för hjälpen"

Sen lägger jag henne i sängen och hon somnar på 5minuter.
Nu väntar jag bara på att Riad ska säga "Lotta, tack för hjälpen", men han är tydligen inte lika väluppfostrad...!?

1 kommentar: