onsdag 27 januari 2010

Is som i is...

Ca 3½ timmar stod bilen stilla innan det var dags för mig att åter hämta hem Leia från dagis. På dessa timmar förvandlades bilen till is, verkligen alltså!
Isen på rutorna var så tjock att jag fick slå sönder isen innan det ens gick att försöka sig på att skrapa bort resten.
Mina händer var sönerfrusna, trots vantar, och mitt ansikte var snyggt illrött av blåsten som tvugnet skulle dra med sig massor av snö upp i min näsa och in i mina ögon.


Nej om det nu ska vara vinter ett tag till så kan det väl vara som för ett par veckor sedan?
Torr uppfriskande luft, -15grader, vinstilla och strålande sol.
Den här västkust-vindern är inte all lika uppfriskande!


"Dagens sommarbild"-i väntan på sommaren...


2 kommentarer:

  1. Du får investera i sonax ice remover då e det bara spraya på rutan och så försvinner isen på rutan /// kim

    SvaraRadera
  2. Du har fått en award av mig. Kolla in min blogg så fattar du

    SvaraRadera