måndag 2 april 2012

Så var det dags för klädångest igen...

Nu är det dags att börja fundera, planera och slita sitt hår inför mammabloggalan.Vad fasiken ska man ha på sig???
I Thailand köpte jag två nya klänningar (eller 10 ;-)) men den ena är hellång och känns väldigt mycket aftonklänning. Den andra är kort men känns lite väl "fin" så jag är tveksam till om jag kommer känna mig bekväm.

Förra året hade nog mer eller mindre alla klänning men väldigt få hade riktiga galaklänningar så jag velar lite fram och tillbaka. Man vill inte vara för uppklädd men inte heller nerklädd. Jag vill liksom smälta in och inte sticka ut, den biten får andra gärna stå för ;-)

Jaja, jag har en månad på mig att vela färdigt, och i slutändan har jag garanterat med mig minst två outfits så att jag kan välja på plats.
Nästa problem är skor. Jag hatar klackar och äget bara ett par vilka visserligen är bekväma men inte så snygga till klänningen jag funderar på.
Och så är det väska, smycken, håret osv osv osv...

Äsch, jag skiter i vilket och köper med mig ett par flaskor vin istället så bryr jag mig nog inte när middagen väl börjar. Lyckost er som får mig som bordsällskap ;-)


Bild från mammabloggalan 2011. Ett gäng bloggande julimammor. Carolina, Jessica, Jag, Linda, Heidi. (bilden tillhör Lindisen)

10 kommentarer:

  1. Va roligt att du ska dit i år igen :) Då ses vi nog ;) Har samma problem gällande klänning!! Är väl ute i sista minuten i år igen gissar jag för att hitta den jag verkligen vill ha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var så förbaskat trevlig förra året så det var tvunget att göra en repris.
      hoppas vi ses!

      Radera
  2. Ja, det är alltid samma dilemma! Jag har dock hittat en klänning och den är lite galen - men jag kör på den :-) Den är väääldigt cerise!

    Hoppas du hittar en klänning som du känner dig bekväm i, det är ju det viktigaste! För det ska bli en kul kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter spännande med lite galet ;-)
      Förra året körde jag tråkigt svart och nu lutar det är beige...inte så crazy inte :-)
      Får kanske tänka om...

      Radera
  3. Hahaha, ja, det är inte lätt inte!
    Du vet ju hur min ser ut och den är ju ganska galen...
    En bag in box kan vi väl ta med? ;-) Blir en jävla rolig middag då! Hehe!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mest pga din klänning jag är osäker!!! Vill inte se ut som en tant på bröllop när du kommer som värsta coola partyprinsessan!

      Bag in box it is! Kanske en kylväska med ost också? ;-)

      Radera
  4. Jag har också problem, har verkligen ingen aning om vad jag ska ha på mig... men kul blir det att ses igen! kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det ska verkligen bli kul att träffas igen! :-)

      Radera
  5. Ha ha, härligt att höra att fler har klädproblem :)
    Då ses vi i år igen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frågan är om någon åker dit utan att ha haft iaf lite klädångest ;-)
      Ses om några veckor :-)

      Radera