lördag 7 april 2012

Fantastisk brunch på Indigo Pearl!

Vi kom till Kamala lördag kväll och redan dagen efter hade jag och mamma ett bord bokat på Indigo Perals brunch.

Indigo Pearl ligger på Nai Yang Beach som ligger nära flygplatsen på Phuket. Det var här som de svenska myndigheterna, röda korset mf hade sin bas under efterarbetet med tsumanin. Efter detta byggde man om hotellet till ett 5-stjärnigt lyxhotell, och fint är det verkligen! Detta hotell har blivit utsett till Sydost-Asiens finaste designerhotell och det märks. Det är väldigt modernt och allt verkar ha en ordentlig tanke bakom.










Varje söndag har dom en brunch som är helt fantastisk! Vi var tveksamma till att boka bord pga det höga priset. Det blir faktiskt ca 600 svenska kronor per person, vilket är vad man lätt äter för en hel vecka i Thailand.
I priset ingår massor av riktigt bra mat men även ALL dryck och då är det inte bara juice, läsk och annat alkoholfritt utan även bra viner, bubbel, drinkar m.m




Vi var på plats när dom öppnade för att verkligen kunna utnyttja alla tre timmarna och få valuta för pengarna ;-)
Första tallriken blev skaldjur och sushi. Denna sushi var den överlägset bästa jag någonsin ätit! Riset var perfekt och fisken så färsk att den riktigt smälte i munnen. T.o.m mamma som inte gillar sushi blev frälst och åt mer sushi senare under resan.

Tallrik nr2 blev olika former av lax samt lite Thailändska smårätter. Bl.a en supergod bläckfiskrätt med mycket koriandersmak.

Tallrik nr3 var lite yrkesskada. Jag blev riktigt glad när jag hittade alla goda ostar och skinkor, och här snackar vi riktigt bra ostar med både Gruyere, Epoisses och Roqueford. Så himla gott!

Sista tallriken bestod av kakor och desserter i olika varianter. Vi plockade vars en tallrik och delade på allt så det en hel del att testa. Även här snackar vi riktigt hög standard.

Det vi åt var bara en liten liten del av allt som fanns att välja på. Bl.a så hoppade vi helt över den grillade biten där man kunde välja köttbit och få grillad på plats. Det fanns även en del indisk mat som vi hoppade över.
Ostron, helgrillad gris, glass, våfflor, pannkakor, frukt osv osv osv...








Om det var värt 600:-?? Japp, jag hade utan tvekan gjort det igen och om vi någon gång mot förmodan återvänder till Phuket så är denna brunch det första jag bokar!
Det var i princip helt fullt så att åka hit utan att ha förbokat skulle jag inte rekommendera. Tydligen är det inte ovanligt att det dyker upp både en och annan internationell kändis här, men just idag såg vi inte någon vi kände igen iaf.

2 kommentarer:

  1. Men heeeeeeeej!! Det var inte igår! ;O)
    Du, jag blir inte alls avis att se dina bilder och hur underbart ni har det.. Suck... ;O) Jag vill oxå!!! Här hemma är det regn och bara några plusgrader just nu, längtar såååå till vår och sommaren!
    Hoppas du/ni får en fantastisk fortsatt semester!
    Och du, det är bara att hojta till om du behöver lite tips eller recept etc sen om du drar igång med LCHF.

    SvaraRadera
  2. ååå vilka härliga bilder, jag längtar verkligen tillbaka. Bodde 5 nätter på Indigo Pearl i april 2011 med maken och vår yngsta tjej som är 8 år. Givetvis testade vi brunchen som är suuuuperbra! Vi kommer säkerligen att återvända någon gång!

    SvaraRadera