söndag 21 februari 2010

Skitskraj

För några kvällar sedan satt jag i soffan sent på kvällen när jag plötsligt kände mig betraktad, någon tittade på mig! Jag sneglade försiktigt mot fönstret och ser två ögon som stirrar intensivt!
När jag tar mod till mig och vänder ansiktet mot fönstret för att se bättre så ser jag att det är en svart katt som stirrar på mig.

Sedan dess har katten kommit hit och stirrat på oss varje kväll så vi börjar vänja oss.
Men nu ikväll skrämde katten skiten ur Kenzo!
Stackars Kenzo låg och chillade i fönsterkarmen när katten med de stirrande ögonen hoppar upp på fönsterbläcket och ordagrant håller på att skrämma ihjäl vår stackars katt.

Nu ligger han livrädd under Leias täcke på ovanvåningen, och chansen är nog minimal att den svarta elaka katten kommer bli hans kompis i framtiden.



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar