onsdag 24 februari 2010

Hjärtslag

Igår var jag som sagt på MVC för att göra glukosbelastningen vilket gick kanon. Jag hade låga super siffror så jag kan äta hur mycket godis jag vill!
Riad tycker dock att jag ska sluta äta grillad Halloumi för det är tydligen inte normalt att äta stekt ost. Men det kan han glömma!

Som belöning för att man sitter vrålhungrig i två timmar och väntar på att få stick i fingret får man lyssna på hjärtljudet. För er som tycker om att gissa kön kan jag meddela att hjärtljudet låg på 145...

Dessutom tryckte hon lite på magen och livmodern är redan precis strax under naveln. Detta beror givetvis på att jag är omföderska men jag hoppas mer på att anledningen är att jag får hoppa fram ett par veckor ;-)

Idag är Leia hemma med mamma så vi har mest haft soffhäng, men vi borde nog ut och åka lite pulka innan det grå slasket kommer i dagarna, bläää


- Posted using BlogPress from my iPhone

7 kommentarer:

  1. Har du redan fått göra glukobelastningen?
    Jag ska få göra min först i v28...

    Men mysigt med hjärtslagen!
    Och du, halloumi är jag bland det bästa som finns!

    SvaraRadera
  2. Jag får göra en nu och en runt v28 eftersom min pappa har diabetes, då räknas jag som riskgrupp.

    SvaraRadera
  3. Okej, då förstår jag...

    Och jo, jag har ju det... Men har råkat ut för så mycket skitsnack av folk i min närhet som spionerat på mig på fl så bloggen har jag försökt dölja lite... ;o) Det har blivit min plats att ventilera.

    SvaraRadera
  4. Aha, men jag ska inte skvallra för spionerna ;-)

    SvaraRadera
  5. Super! Hehe... Fast är nog ingen risk att dom hittar mig via dig... Eller dom ska jag nog inte skriva, det är just en person men iaf... Hon hittade typ samma dag jag plusade att jag va grvid och berättade för bla min mamma och öven fler sen innan vi gick ut med det själva... Sen fick vi skit av andra för att dom fick höra det bakvägen... Lite kort sagt...

    SvaraRadera
  6. MUMS med verkligt stora bokstäver!!! Åååå nu du Daniel nu vet jag vad jag ska beställa på menyn :)

    SvaraRadera
  7. Louise: Hahaha, ska vi kanske ta en ätardate snart? Kram

    SvaraRadera