fredag 26 juni 2009

Michael Jackson - död...

Imorse när jag gick till jobb såg jag på löpsedlarna att Michael Jackson är död. Jag har aldrig varit ett stort fan men man kan inte ta ifrån honom den fantastiska karriär han har bakom sig och alla hits han har skapat. En fantastiskt musikalisk liten kille som blev en stor artist, en av de största någonsin.

Min tanke var, synd och givetvis synd om hans barn, men mer än så kände jag inte...inte ett dugg faktiskt. Inte kom det något maghugg eller några tårar som det gjorde när Heath Ledger tragiskt nog gick bort.

För mig var han inte den stora artisten i första hand. För mig var han en mycket obehaglig människa som hade ett sjukt förhållande till småpojkar.
Jag tillhör skaran som är helt övertygad om att han var skyldig, att han var en pedofil och lika sjukt äcklig som vilket jävla pedofil som helst. För mig är det helt omöjligt att man betalar över 200 miljoner för att slippa rättegång om man nu är oskyldig!?
Däremot tror jag inte på alla anklagelser som kom med tiden, de flesta var säkert stackars barn vars föräldrar sjukt nog använde sina söner för att försöka ro hem ett par miljoner.

Jaja...det är alltid tragiskt när någon dör...men denna gången väljer jag att lägga min sorg på människor som jag tycker förtjänar den mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar