fredag 14 augusti 2009

Dans eller yoga...?

Det är inte mycket aktiviter som finns för de små men nu har jag iaf äntligen hittat två alternativ och givetvis kan jag inte bestämma mig för vilket hon ska få gå på under hösten.

Det första alternativet som vi hela tiden har pratat om är barndans. På danshuset i Helsingborg finns det dans/rytmik för barn från 2år och det verkar kanon för Leia som dansade redan i magen ;-)

Så i dagarna fick vi hem höstens kurser hos folkuniversitetet och där hittar jag pysslingyoga för barn mellan 2-4år.
Jag själv äääälskar yoga (önskar att jag hade möjlighet att träna det igen) och vill låta Leia testa det. Dessutom så behöver hon definitivt lära sig att slappna av lite :-)

Så, nu är frågan vilket vi ska välja...eller ska vi kanske låta henne gå på båda?
Dansen kostar 500:- för 12 gånger och yogan 480:- för 5 gånger så dansen ger ju liten mer tid för pengarna.

Nej nu ska kvällen grillning förberedas och så fort Riad kommer hem ska jag iväg och köpa lite rosévin (saknar att bo granne med systemet, hahaha) så att vi kan mysa hemma hela kvällen och avsluta med goda choklad/jordnöt-cupcakes som jag och Leia har bakat idag, mmmm.

3 kommentarer:

  1. Hon kan ju ta dans denna termin o yoga nästa... Behöver ju inte göra två grejor samtidigt... Jag tror att dans é något för henne... Kram

    SvaraRadera
  2. DANS! Så kan hon vara med i Let´s dance! och bli kändis. Sen kan hon dansa i en massa musikvideos och känna massa pengar. Då kan hon köpa ett stort slott till dig och Riad. Bra idé va???

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hahaha, ja eller hur Sara ;-)

    Det blir nog båda. Jag och Leia ska gå på Yoga (är bara 5gånger) och Riad och Leia ska gå på dans :-)

    SvaraRadera