söndag 13 maj 2012

En sjuk helg

Malcolm har varit sjuk nästan en hel vecka med feber och fortfarande har han en ganska ordentlig hosta som mest märks på kvällar och nätter.Lagom till han blev frisk fick Leia igår feber och en ännu värre hosta än vad brorsan haft. Idag har jag börjat känna mig hängig och nyser mest hela tiden.
Det var inte riktigt så vi hade tänkt att denna helgen skulle sluta...

Riad har varit i Berlin hela helgen så vi hade fullbokad kalender med massor av playdates och andra planer.
Fredag hann dock bli som vi hade tänkt och Emma och Noah kom hit och hade tacokväll med oss, mysigt!!

Trots att Leia inte var helt hundra ville hon att vi skulle köra ner till Landskrona på lördagen och träffa mormor och morfar som var på Landskrona motordag. Eftersom Malcolm är helt galen i allt som kan köra fort (bilar, motorcyklar, båtar, flygplan, tuk tuk...) så packade vi in oss i bilen och åkte ner.

Tyvärr var det regningt och tråkigt väder så vi höll oss mest inomhus och så fort vi kom hem däckade vi alla och sov till kl8.
Inte optimalt direkt men vi var ju iaf lika fel i sömnrutinerna så vi tog långkväll och beställde hem thaimat och mös framför tvn.

Imorse mådde jag mindre bra så alla planer att lämna hemmet idag stoppades omedelbart. Inte ens städandet här hemma orkas riktigt med så pappa R får tyvärr komma hem till ett ostädat hem...sorry.
En stund med vattenfärger fick det bli och om solen fortsätter skina blir vi väll "tvugna" att ta en stund i trädgården i eftermiddag.


Nu sover Malcolm och Leia ligger på soffan och tittar på Saltkråkan så jag ska passa på att lägga mig en stund på soffan jag också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar