onsdag 20 juli 2011

Bloggmaraton...

Nu jäklar får ni hålla i er för nu tänkte jag ta igen en massa inlägg som jag inte har hunnit/orkat ta tag i!
Det har t.ex varit födelsedag, karneval, kalas och besök på Pannkaksladan.

Jag börjar helt enkelt med fredagen som var Leias stora stora dag. Dagen hon han väntat efter och längtat på i ett helt år. Leias 4-årsdag!

Hennes födelsedag började som sagt mitt i natten med att hon sov sig igenom i princip hela Von Benzo-konserten.
Fortfarande vaken.


Sen var det dags för skönsång och presenter när vi väckte henne på morgonen...
Äntligen kom ni!


Får jag spela när vi kommer hem?

Titta mamma, vilka fina!
 Efter frukosten hann vi med att spela det nya Pippi-spelet. Det var riktigt roligt med Pippi-frågor, guldpengar och Pippi-fräknar. Vi köpte det till henne på Astrid Lindgrens värld.


Sen kom farmor och Ella m. familj ner till Landskrona och vi spenderade resten av dagen och kvällen på Karnevalen där barnen åkte karuseller, tittade på Drill & Drill och Sander & Gander. Det åts korv och langos och avslutades med en födelsedagsfika på mosters jobb, Maddes och vars en ballong som farmor köpte till tjejerna.

Två små busungar som har superkul tillsammans!

Givetvis ska man åka favoritkarusellen på sin födelsedag!

Woohooo, jag vill också åka den!



Sen körde pappa med dom andra hem till Helsingborg medan jag och barnen åter övernattade hos mormor och morfar. Det var inte lätt att få den upphypade 4-åringen att somna men till slut gick det och födelsedagen var över för denna gången...
När man är 4år kan man borsta själv och det är viktigt att slänga ordentligt med håret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar