torsdag 17 mars 2011

Förbannade sjukdomar!

Precis som de senaste nätterna så vaknade Malcolm 03.35 och ville ha flaskan.
Han käkade och verkade somna om ordentligt så jag skyndade tillbaka till min säng och somnade om.

Kl.03.55...Leia kallar på mig. Hon har ont i magen och behöver gå på toa. När hon sen ber om att få sova hos oss fattar jag direkt vad som väntar...
Efter bara några minuter får jag springa ner och hämta en spann och sen blev det inte mer sömn denna natten.

Kräkandet slutade strax efter lunch men hon har hög feber och ont i magen så än pustar jag inte ut.
Inte nog med detta så är båda barnen grymt förkylda med hosta och även Malcolm har lite feber till och från.

Tråkigt nog fick jag avboka morgondagens barnvakt (farmor) och sjuka mig från jobb. Skittråkigt verkligen för det är absolut roligast att jobba fredagar och lördagar då det är fullt ös i butikenhela dagen!

Nu kan jag lika bra fortsätta gnällandet genom att svära lite över snön som min våriga rabatt till helvitt vinterlandskap. Blääää!!

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Komigen nu upp på tå, våren kommer, det gör den alltid. Se till å få ungarna friska så vi kan passa dom.

    SvaraRadera