lördag 5 juni 2010

Vad är det för fel??

Igår mitt under provningen av alla klänningar var denna flodhäst tvungen att ta en paus och passade på att shoppa lite nya kläder till Leia.

Bland annat köpte jag ett par skitsnygga ljusa kakishorts från pojkavdelningen på HM.
Leia har mest strl 98 eller 98/104 nu men jag köpte strl 92 eftersom hon är ganska smal.
Dessa var dock alldeles för stora så vi åkte tillbaka och skulle byta till strl 86 men även dessa var väldigt väldigt stora.

Vad är det för fel? Visst hon är smal, under medel men absolut inte överdrivet smal.

Vi köpte istället två andra shorts...


...båda från babyavdelningen. De rutiga i strl 80 och de gröna i strl 74!
STRL 74!!!!! Det motsvarar ungefär 6-8 månader och Leia är 3 år.
Detta kan väl inte vara normalt??

Gårdagens plagg inköp hade alla storlekar från 74-104...


Linnen från HM och Cubus.


Klänningar från HM (49:-/st)


VM-tröja från Cubus.

3 kommentarer:

  1. I hear 'ya, Jag handlade sommarkläder ti tristan igår! De flesta shortsen va skitstora, framförallt jeansshorts som jag va ute efter! De trillade av honom och va långa så han snubblade på dom!!
    Cp

    SvaraRadera
  2. man kan inte gå efter storlekarna!! Töserna är varken tjocka eller smala men jag köper kläder till 11-12 år!!! O de är 7...

    SvaraRadera
  3. Jag har precis samma problem som min dotter. Hon har normalt 110 men i shorts och kjolar så har hon typ 92. Byxor äger hon inga,hahaha.

    SvaraRadera