tisdag 29 juni 2010

Semester-Leia

Vår lilla stora tjej åkte på semester till Småland med mormor och morfar idag och kommer inte hem förrän på lördag.
Snacka om att veckan kommer kännas lång. Ja för oss här hemma alltså!

Fick en bild tidigare idag där hon sitter på en soffa som tydligen varit min när jag var i Leias ålder och bodde där uppe i Blomstermåla.

Vi flyttade upp när jag några månader gammal men återvände hem till Skåneland när jag ca 3år.
Under de 3år jag bodde i de småländska skogarna lärde jag mig prata och då med ordentlig småländsk dialekt.
Denna dialekt är nu helt borta men kan ibland dyka upp vid förtäring av stora mängder alkohol. När jag väl har börjat kan jag inte sluta. Störigt för alla andra, jag vet!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar