torsdag 26 november 2009

Ris, ris, ris, ris, riiiiiiiis....

Vi har frys/kyl/skafferi-rensning här hemma för tillfället. Del pga att min A-kassa inte har kommit igång så man får spara på pengarna så här i dyra jultider och del pga vi har en helt sjukt överfull frys som vi nästan aldrig äter av eftersom vi inte är sugna på just den maten.

Under dessa tre veckor har vi ätit bra, god och varierande mat varje dag...men denna veckan gick något fel.

I måndags åt vi en supergod kasslergratäng som innehöll bland annat ris...
I tisdags bjöd vi våra föräldrar på Lax i Terriyakisås med ris. Och här gick det fel då jag gjorde ris till typ 50 personer istället för 6. Med andra ord fick resten av veckans matsedel bestå av riiiiis.
I onsdags åt vi ostgratinerad fläskfile med? Just det riiiiiiiiiis.
Idag, torsdag, fick det bli vårrullar med stekt riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis.

Till på köpet har jag dessutom ätit resterna till lunch dagen efter. Skoja om jag är trött på RIS nu!!!
Så nu slängde jag resten av riset för imorgon blir det hemmagjord pizza! Mmmmm...

-------------------------------------------------------------------------------------------------

1 kommentar:

  1. hahaha... Känner igen det där. Rensa frys är inte direkt kul, men bra att ha reserver när det krisar.

    När sören får du dina pengar? Stackare.

    Kram

    SvaraRadera