torsdag 14 maj 2009

Löpartävling och boxarnäsa...

Idag var det förskolans dag och Leias dagis hade löpartävling, "Veingeloppet", med uppvärmning, vätskekontroll och allt som hör till...hur gulligt är inte det? Jag önskar så att man hade kunnat sitta och tjuvkika lite på dessa underbara små löpare :-)

Vi laddade på morgonen genom att lägga till en energirik banan på frukostmenyn och givetvis dög inga andra kläder än den ursnygga retro träningsoverallen (adidas) i svenska färgerna. Tydligen gjorde detta susen för hon kom hem med en guldmedalj runt halsen ;-)
Dagen till ära hade hela stora dagisgänget suttit tillsammans runt sandlådan och mumsat på glass...det tycker jag man förtjänar efter att ha sprungit och kämpat hårt för att nå mål.

När vi kommit hem från dagis kom Dion och hans mamma Fia hit på fika/lek-date.
Dion och Leia ska gifta sig och få barn när de blir stora...jooo det är sant...jag drömde inatt om deras framtida barn. Söt som socker (som sina föräldrar, ha ha ha) och med Dions fina blonda hår och Leias underbara korkskruvar.

När vårt besök hade gått hem fick Leia ligga i vår säng och kolla på Pippi medans jag satte mig vid datorn.
Plötsligt hörde jag en duns och ett illvrål! Med hjärtat i halsgropen rusade jag in till sovrummet för att hitta skrikandes på golvet. Hon tog sig för huvudet och munnen och sa AjAjAj, och strax efter såg jag boxarnäsan komma smygandes.
Nu var det inte så farligt som jag först befarade utan endast ett skrapsår och ett blåmärke på näsans ena sida...alltså inget brutet ben som leder till snygga bulor eller sned skidbacke.

Nu sitter jag med Eurovisionen i bakgrunden och väntar på att R ska komma hem från fotbollsträningen så att vi kan äta lite innan jag ska lägga mig och han ska köra till Köpenhamn och jobba.

Imorgon ska jag nog avancera och försöka mig på det där med att lägga in bilder här på bloggen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar