onsdag 2 februari 2011

Jobb redan

För en dryg månad sedan började jag att jobba igen, faktiskt började jag lite utbildning redan i sluter av november och jobbar nu 12h/vecka plus en lördag i månaden.

Många tycker att jag är helt dum i huvudet som började ta mig ut i arbetslivet när Malcolm bara var 3månader men jag tycker det är underbart.

Jag får känna att jag iaf bidrar med lite pengar i hushållskassan. Jag kommer hemifrån och får vara Lotta och inte bara mamma-Lotta som jag är resten av tiden.
Jag får sakna mina barn och uppskatta dom mycket mycket mer än om man sitter ihop med dom dygnet runt.
Detta är bara några anledningar till att jag trivs med att jobba redan.

En annan enorm anledning är att Malcolm (och Leia) får spendera tid med pappa utan att jag är med, VIKTIGT!

Heltid kommer jag däremot inte börja jobba förrän tidigast om ett år då vi räknar med att M börjar dagis.

Så ligger det till här hemma numera...

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. vilken lyx att kunna både jobba och va hemma. vi har inte den möjligheten eftersom marcus har eget och aaaaldrig kan va ledig :( så jag får snällt sköta barnen... mådde så mkt bättre när jag jobbade samtidigt som jag saknade barnen. ska ev in och jobba lite i vår ändå så får farmor passa. men marcus hade verkl behövt tid ensam med barnen han med...
    lycka till, och du gör verkl rätt att mixa mamma och vuxenliv så tidigt.
    kram på dig!!

    SvaraRadera