måndag 8 november 2010

Kurvor

Det finns ju massor av nyttiga och onyttiga appar att ladda ner till sin iPhone.
Många appar laddar jag ner, testar och kastar direkt igen.

En som har fått stanna är ChildGrowth!
Det är som en BVC-bok i telefonen där man skriver in längd, vikt och huvudomfång efter varje besök på BVC.

Informationen man skriver in blir sedan kurvor där man kan se tillväxten. Har man flera barn kan man få en kurva där barnen jämförs.

Jag tycker det är jättekul att jämföra Leia och Malcolm. Dels för att jag verkar ha fått två enormt olika barn och dels för att man tänker tillbaka mycket på när Leia var liten.

När Leia var liten verkade folk på riktigt tro att hon inte fick någon mat och nu tror väl folk istället att jag matar Malcolm med grädde och glass!?

Här är deras gemensamma BMI-kurva. Malcolm är blå och Leia är röd...


Gemensam viktkurva:


Gemensam längdkurva:


- from my iPhone

1 kommentar:

  1. häftigt.
    ja det kan verkligen vara så olika på barnen.
    jag jämför lite mellan Elvina och Älva och även dom är olika så att t.ex Elvina väger mindre än Älva just nu rör mej inte i ryggen. vet ju att dom är olika och dom har egna kurvor.
    Ja och sen är det alltid folk som ska lägga sej i som vanligt i allt. Verkar som att inget barn verkar ha en "normal" vikt...alltid är det nåt ;-)

    SvaraRadera