torsdag 3 december 2009

Sjuk eller?

Leia har inte varit sjuk en enda gång sedan jag minns inte när...någon gång i våras tror jag. Det är en stor chock för oss med tanke på att hon var sjuk nästan hela förra hösten/vintern.
Varje dag känner jag på hennes panna och bara väntar på att febern ska komma men nej, den kommer inte. Och varje gång jag känner säger Leia "Nej mamma, jag är inte sjuk".

Igår var en ganska jobbig Leia-dag som började med att hon absolut inte skulle äta något innan dagis, inte ens välling.
På dagis var allt bra och när vi kom hem satt hon längre med sina pärlor och gjorde både halsband, armband och ring innan första raseriutbrottet kom...sen kom nästa, och nästa, och nästa...ja hela eftermidagen och kvällen var full med gnäll och utbrott.

Eftersom vi var ute på några ärenden som tog längre tid än förväntat så blev det middag på McDonalds. Detta brukar inte vara någon favorit för Leia, hon brukar faktiskt inte äta något alls i princip men igår åt hon alla 4 kycklingbitarna och drack all sin mjölk, WOW!

Men när vi kom hem började allt igen...hon skulle inte sova utan bara bråka, och när hon väl hade somnat så vaknade hon eller gnällde i sömnen var 10:e minute ungefär.
Kl 1 vaknade hon ordentligt och sen var det bara skrik och bråk och gnäll och flera timmar. Jag försökte komma fram till om hon hade ont någonstans men nej, det hade hon inte. Till slut fick jag fram att det faktiskt var örat som gjorde ont och efter en stund med Alvedon och Pippifilm somnade vi båda på soffan.

Nu på morgonen har hon inte ont längre säger hon, men när jag trycker på örat rycker hon till och säger aj så det blev inget dagis idag vilket Leia är jättearg över för "jag måste faktiskt till dagis idag mamma".

Just nu springer hon runt och leker, utklädd till Pippi, och det finns inte ett spår av smärta så kanske det inte var örat iaf!?

-----------------------------------------------------------------------

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar