måndag 20 maj 2013

Stor Leia-dag!

8 inlägg på 8 månader. Då kan man inte kalla sig för bloggare va?

Men just nu händer det ganska mycket stora saker så jag passar på och ser om jag kan komma igång med bloggeriet igen.

Jag har precis lämnat Leia på skolan. SKOLAN! Vart tog vår lilla bebis vägen???
Det är inskolning som gäller nu i 3 dagar och imorse var hon så nervös att hon nästan kräktes!
Tack och lov har hon med sig två stycken kompisar från dagis och tydligen hade de bestämt att de skulle "hänga" idag.

När hon skulle klä på sig ytterkläderna kom det ett "meeeen mamma! Jag vill verkligen inte ha ett par smutsiga gympaskor på mig i skolan".
Nähä!? På med stövlar istället då och skyll dig själv om det blir varmt.
Inte heller den vanliga dagisjackan dög.
Vad hände med min mini-tonåring? Blev hon tonåring på riktigt under en natt???





Vi lämnade Malcolm på dagis och stack bort till McDonalds. Leia ville ha äggröra och juice till frulle. Det blev en perfekt lite utflykt för att avdramatisera all hennes nervositet.


Inte nog med att det var pirrigt inför att träffa nya kompisarna och fröknarna...det är dessutom övernattning på dagis ikväll med nuvarande kompisar och fröknar.
Vilken dag!!!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar